Sentetik yakıtlı otomobillere serbestlik konusunda Almanya ve İtalya ile AB Topluluğu anlaşmaya vardı. Buna göre 2035 yılından sonra da sentetik yakıtlı otomobil üretimine devam edilecek.
AB 2035 yılına kadar benzin ve dizel araçların satışına yasak getirmeyi düşünürken bu duruma Almanya ve İtalya itiraz ediyordu. Son yapılan duyuruya göre Almanya ve İtalya’nın şartları kabul ettiği yönünde. Ancak düzenlenen yasaya elektrik dışında sentetik yakıtlı olarak çalışan çevreci diğer alternatiflerde eklenecek.
Dünya artan yakıt masraflarının yanında çevreye daha duyarlı olan elektrikli araçlara yöneldi. Bu anlamda ülkeler ve markalar arasında kıyasıya bir yarış söz konusu. Özellikle bazı üreticiler elektrikli araçlar kadar çevreyi koruyan başka alternatiflerle çalışan araçlara da yatırım yapılmasını istiyor. Bu isteğin arkasında dünyaca ünlü büyük markalarda bulunuyor. Bunlardan biri de otomobil devi Porsche.
İçten Yanmalı Motor Üretimi 2035 Yılından Sonra Devam Edecek
Küresel ısınma ve iklim değişikliğinde mücadele her sektörde devam ediyor. Bu anlamada karbon emisyonunu sıfıra indirme planı söz konusu. Planın arkasındaki büyük güç AB 2035 yılına kadar karbon emisyonunu sıfıra indirmek için dizel ve benzinli motorların satışı ve üretimini durdurmak istiyor. Özellikle içten yanmalı motorlu araçların üretiminin son bulmasını istiyor.
AB ülkeleri arasında bu duruma destek çıkan ülkeler kadar itiraz edenlerde bulunuyor. Özellikle Almanya ve İtalya bu duruma itiraz ediyordu. Ancak son yapılan AB ülkeleri ve Avrupa Parlamentosunca onay alan benzin ve dizel araç satışı yasaklamada anlaşma yasalaşmasının önüne geçen bir süreç bulunuyor. Almanya ile İtalya’nın sentetik yakıtlı araçlar için oylamayı ileri tarihe ertelenmesini istemişti. AB ile Almanya ve İtalya tarafından gelen son bilgiler e-yakıtlı araçlar konusunda anlaşıldığı yönünde. Bu anlaşmaya göre e-yakıt kullanan araçların üretimi belirlenen 2035 yılı sonrasında da üretilmeye devam edilecek.
e-Yakıt Nedir? Nasıl Yapılıyor?
Dizel ve benzinli motorların dostu olarak görülen e-yakıt bir nevi bu yakıtların kopyası. İçten yanmalı motorlar gibi çalışıyor. Karbon emisyonları ile zararla partikülleri azaltıyor. Çevre dostu olarak görülen e-yakıtın patendi ise 1900 lü yılların başında alınmış.
AB ile diğer ülkeler içten yanmalı motorlara sınırlama getirmek için çalışma yaparken bir haberde Porsche’den geldi. Porsche yatığı açıklama ile sentetik yakıt yatırımı yaptığını duyurdu. Özellikle Almanya ile bu duruma karşı çıkılıyordu. Nitekim Alman markası olan Porsche sentetik yakıt tesisi açılışı yaptı.
Sudan elde edilen hidrojen ile karbondioksit rüzgar enerjisinden yararlanılarak e-yakıt yani e-fuels üretiliyor. Zira yenilebilir enerji özelliği taşımaktadır. Sudan önce hidrojen sonra ise sıvı yakıta dönüştürülmesi için karbon ekleniyor. Karbonun dönüştürülmesinde ise endüstriyel işlemler yapılıyor.