İBB Aile Gelir Durumu Belgesi Nasıl Alınır?

İstanbul sınırlarında yaşayan yardıma muhtaç olan kişilere yardım yapılabilmesi için İBB aile gelir durumu belgesi nasıl alınır sizlere açıklıyoruz.

Yardım başvurusunda en önemli detay gelir belgesidir. Gelirinizi ispat eden bu belgeyi kurumlar istemektedir. Bu kurumlardan biri de İstanbul Büyükşehir Belediyesidir.

Aile Gelir Durumu Belgesi Nasıl Alınır?

Maddi durumu iyi olmayan kişiler belli kurumlardan yardım alabilmek için başvuru yapmaktadır. Bu kurumlardan biri de milyonlarca kişiye ev sahipliği yapan İstanbul Büyükşehir Belediyesidir. Sosyal açıdan vatandaşların ihtiyaçlarına çözüm ortağı olan İBB gelirim evden gibi yardımlar yapmaktadır. Bu yardımlarda ise en önemli husus kişinin gelir belgesi olmaktadır. Zira gelir belgesi ile gelirini gösteren kişiler düşük gelirli olması halinde yardım yapılmaya uygun olarak görülmektedir. Bu sebeple başvuru yapanlardan gelir belgesi istenilmektedir. İBB gelir belgesi taleplerinin yerine getirilebilmesi için belgeyi alabileceğiniz yerler şunlardır;

  • Kamu çalışanıysanız çalıştığınız kurum
  • Kamu çalışanları e-devletten
  • SGK çalışanları iş yeri ve SGK İl Müdürlükleri ve Şefliklerinden
  • Bağ-kur’lu kişiler Vergi Levhaları ile
  • Emekli olan kişiler e-devlet’ten
İBB Aile Gelir Durumu Belgesi Nasıl Alınır?
İBB Aile Gelir Durumu Belgesi Nasıl Alınır?

Okunmalı  Her Aileye 500 TL Yardım Başvurusu Nasıl Yapılır?

Rahatlıkla alınabilmektedir. En kolay olanı ise e-devlet olmaktadır. Buradan aile gelir belgenizi alarak yardım başvurusu yapabilirsiniz.

Aile Gelir Belgesi E Devletten Nasıl Alınır?

E-devlet kişisel olarak ihtiyaçlarınıza kamu nezdinde hızlı çözümler sunan bir platformdur. Buradan gelir belgenizi alabilmeniz mümkündür. Bu belgeyi alabilmenizi için ise e-devlet şifreniz olması gerekir. Şifresi olmayan kişiler internet bankacılığını kullanıyorsa buradan giriş yaparak alabilmektedir. Gelir belgeleri Hazine ve Maliye Bakanlığına bağlı olarak sunulan e-bordro hizmeti ile olmaktadır. E-devletten gelir belgesi alımı için atacağınız adımlar şunlardır;

  • E-devlete giriş yapın
  • Üstte arama menüsünden e-bordro yazarak arayın
  • Açılan menüden Hazine ve Maliye Bakanlığı e-bordro seçimi yapın.
  • Burada yıl seçimi yapın
  • Ay seçimini gerçekleştirin
  • Sorgula menüsü ile devam edin

Açılan sayfada gelir belgesi alınması mümkündür. Bu aşamada istediğiniz ay ve yıla ait gelir belgesi alınabilmektedir. Ancak yardım başvurusu yapmak istiyorsanız önceliğiniz son ay’a ait gelirinizi gösteren belge alınmalıdır.

İBB Aile Gelir Durumu Belgesi Nasıl Alınır?
İBB Aile Gelir Durumu Belgesi Nasıl Alınır?

Okunmalı Kızılay 3000 TL Yardım Başvurusu Nasıl Yapılır? Nereden Alınır?

Gelir Testi Başvurusu E Devlet

Kişilerin gelir testi hastanelerde muayene olabilmek için çok önemlidir. Bunun yanında SYDV’ler tarafından verilen yardımlar için de önemli bir aşama olmaktadır. Bu testi yaptırmanız halinde gelirinize uygun olarak sigortanız olmasa dahi hastanelerde muayene olabilme hizmet alınmaktadır. Bu sebeple gelir testi düzenli olarak yapılması gerekmektedir. Testin yapılmasında e-devlet olduğu kadar ikametinizin bulunduğu Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı yetkili olmaktadır.

Özel Sektörde Çalışanların Gelir Belgesi Nasıl Alınır?

Özel sektörde çalışanlar da gelir belgesini alabilmektedir. Daha çok üst yazı şeklinde olabilir. Bu anlamda gelir belgenizi çalıştığınız yerden temin edebilirsiniz. Bununla birlikte SGK sizlere gelir belgesi tanzimi yapmaktadır. Bu anlamda İBB yardım başvurusu başta olmak üzere tüm başvurularınızda gelir belgenizi SGK kurumlarından alabilirsiniz.

Okunmalı PTT İban Öğrenme

Yorum yapın