Bakıma muhtaç ve yardıma ihtiyacı olan vatandaşların Adana Yüreğir Kaymakamlığı internetten para yardımı başvurusu yapması mümkündür.
Yüreğir Kaymakamlığı Yardım Başvurusu Sorgulama
Adana ilinde yapılan başvurunun yapılmasında ise birden fazla yol bulunmaktadır. İnternetten para yardımı başvuruları ile Yüreğir Kaymakamlığı yardım başvurusu sorgulama aranılan başlıca hususlar olmaktadır. Başvuru yolları;
- E-devlet üzerinden
- Yüreğir SYDV İnternet sitesinden
- Yüreğir Kaymakamlığı SYDV bürosundan
Yapılabilmektedir. Bunun yanında bilgi almak için Yüreğir SYDV telefon numarası 0 322 323 8381 olmaktadır. Başvuru adresi ise Atakent Mahallesi, Fatih Caddesi, No22 olmaktadır. Başvuru sorgulama imkanı veren bir sisteme sahip olan Kaymakamlık Vakfı size buradan hizmet vermektedir.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na bağlı olarak il ve ilçelerde kurulan sosyal yardımlaşma vakıfları ihtiyacı olan vatandaşa nakdi para yardımı yapılan adresler olmaktadır. Devlet her zaman vatandaşının yanındadır. Bu sebeple nakdi ve diğer yardımlar için elini uzatmaktadır. Devlet her koşulda finans desteği vermektedir.
Sosyal yardımların yapılabilmesi için bazı kriterlerin yerine getirilmesi gerekmektedir. İhtiyacı olan vatandaşlara yapılan yardımlar belli kriterler çerçevesinde yapılmaktadır. İl ve ilçelerde kurulan vakıflar sayesinde yapılan yardımlar kişinin t.c kimlik numarası ile PTT şubesinden almasını sağlar.
Para Yardımı Başvurusu Nasıl Yapılır?
Yardıma başvuru e-devlet’ten internet sayesinde yapılabilmektedir. Bunun yanında kişi dilerse ikameti olan kaymakamlık bünyesindeki sosyal yardımlaşma vakfı’na para yardımı başvurusu yapabilmektedir. Başvurular kişinin ikamet ettiği hane halkında kişi sayısına göre muhtaçlık gelirine göre belirlenmektedir. Muhtaçlık tutarı altında kalan hane başı geliri olması halinde kişinin nakdi yardım talebi kabul görür. Bu aşamadan sonra kişinin başvuru nedenine bağlı olarak farklı maddi ödeme kalemleri gerçekleştirilmektedir.
Yardım başvurusu sonrası kişinin gelir durumu mal varlığı ve diğer hususlar hakkında ayrıntılı bir rapor hazırlanmaktadır. Bu rapor kaymakamlık vakfı mütevelli heyetine sunulmaktadır. Sunulan raporda kişinin gelir miktarı muhtaçlık sınırı altında kalması halinde bu kişiye aylık 3 ayda bir ya da bir defa olmak üzere nakdi yardım yapılmaktadır.
Yardımlar Nasıl Alınıyor?
Yardım yapılacağına dair bilgi kişinin cep telefonuna sms ile gönderilmektedir. Bu sayede kişi kendi adına yatan yardım tutarını PTT şubesi üzerinden t.c kimlik numarası ile çekmektedir. Böylelikle vatandaşlar PTT para yardımı sorgulama arayışları söz konusu olmaktadır.
Yardıma muhtaç kişilere yapılan nakdi yardımlar Aile Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlı olarak kaymakamlık ve valiliklerde bulunan vakıflar aracılığı ile yapılmaktadır. Bu sebeple Türkiye’deki her il ve ilçede Vakıf bulunmaktadır.